Sloneczniki

Madaari (2016 Indie - hindi)

Madaari (2016 Indie - hindi)

28-01-2018
- gdy ofiara atakuje jastrzębia
Reż. Nishikant Kamat (Dombivli Fast, Mumbai Meri Jaan, Drishyam)
2016
język hindi
IMDb 7.6/10
 Na YT tylko w hindi
https://i1.wp.com/blogwatig.com/wp-content/uploads/2016/07/06-Sheeter_partition.jpg

Telewizja, prasa, internet zalewa Indie dramatycznymi wieściami. Wykoleił się  pociąg, zawalił się most, zadłużeni chłopi masowo popełniają samobójstwa. Utajniono jednak wieść o porwaniu synka ministra spraw wewnętrznych. W obawie przed oskarżeniami opozycji o to, że ktoś, kto nie ochronił swego syna, nie zapewni bezpieczeństwa Indiom. Cisza w eterze ma pomoc też w poszukiwaniach porywaczy. Wkrótce okazuje się, że porywacz Nirmal Kumar (Irrfan Khan)

https://i.ytimg.com/vi/G6gT27wOdXY/maxresdefault.jpg


nie chce pieniędzy, ale sprawiedliwości wymierzonej tym, którzy są odpowiedzialni za zawalenie się mostu, w ruinach którego zginął jego siedmioletni synek Apu...

http://images.firstpost.com/wp-content/uploads/2016/05/madaari-listicle-1.jpg

Film zaczyna się od słów " Gdy jastrząb wypatrzy sobie ofiarę i w nią uderzy, to  historia realistyczna, ale takich nie lubimy słuchać. Gdy ofiara zaatakuje jastrzębia, to historia nierealna, ale właśnie takie najbardziej lubimy oglądać". Zgodnie z tymi słowami lubiany przeze mnie reżyser maracki  Nishikant Kamat (Dombivli Fast, Mumbai Meri Jaan,
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BMjAzNDk1MDc3Nl5BMl5BanBnXkFtZTgwNjEyMTIzOTE@._V1_.jpg
przedstawia nam dwie wersje wydarzeń  - tę wiarygodną i tę upragnioną, nasyconą nadzieją. Wraz z bardzo prawdziwie przez Irrfana Khana i małego Vishesha Bansala przedstawionymi bohaterami wędrujemy przez Indie z górskiego Dehradunu aż po pustynie Radżastanu.
http://drop.ndtv.com/albums/uploadedpics/small1/truckembed_636047303932105842.jpg
Bliskimi mi duchem sleeperami,
http://images.firstpost.com/wp-content/uploads/2016/05/madaari-listicle-4.jpg
autobusami, rykszami. Zrozpaczony ojciec i porwany przez niego Rohan przywiązują się do siebie. Chłopiec zaczyna zastępować ojcu utraconego synka. Rohan odnajduje w porywaczu  kogoś, kim dla niego nigdy nie był zajęty karierą polityka ojciec. Równolegle trwają poszukiwania prowadzone przez Nachiket Verma (Jimmy Shergill).
http://datastore05.rediff.com/h450-w670/thumb/69586A645B6D2A2E3131/z5qbqredm1jjfkbw.D.0.Jimmy-Shergill-Starrer-MADAARI-Film-Photo.jpg
Uważa on, że odkrycie dlaczego porwano chłopca, umożliwi dowiedzenie się, kto to zrobił. Wydano już rozkaz: odnaleźć i zastrzelić. Ocalając chłopca. Przed naszymi, ale i oczyma tych, którzy śledzą tę historię w internecie, odsłania się los Nirmala,  ojca samotnie wychowującego chłopca porzuconego na rzecz Ameryki przez matkę.
http://s1.dmcdn.net/dSLJ1/1280x720-Yoa.jpg

Nirmal w oczach śledzących jego historię  zwykłych ludzi staje się ich bezimiennym reprezentantem, oskarżycielem rządów, które kradną pieniądze, odpowiadają za budowy mostów, które się wala. Padają tu słowa zgodnie z którymi   celem rządu jest korupcja. Mowa o tym, że  rząd jest głównym wykonawcą karmiących chciwość zamówień, a opozycja jego podwykonawcą.
Tytułowy madaari to ktoś, kto na ulicach zbiera pieniądze urządzając przedstawienia z udziałem trzymanej na łańcuchu małpy lub niedźwiedzia.
https://i1.trekearth.com/photos/100654/eye_contact.jpg
Zastanawiałam się, czy madaari w tym filmie jest główny bohater trzymający przez chwilę na łańcuchu przemocy ludzi władzy i media, czy rząd trzymający na łańcuchu jak małpę do przedstawień swoich wyborców.
PIOSENKI: