Sloneczniki

Pati Patni Aur Woh - jak stracić żonę, jak odzyskać męża

Reż.Mudassar Aziz (Dulha Mil Gaya)
2019
język hindi
Tytuł: Mąż, żona i ta rzecia
IMDb 5.9/10
Karthik Aaryan tak dalece ujął mnie w swoich wcześniejszych filmach (szczególnie w Sonu Ke Titu Ki Sweety), że śledzę kolejne jego filmy.
Tę historię relacji męża, żony
i tej trzeciej pokazano na dwóch płaszczyznach czasowych (dziś i wtedy), akcję zawężając do rodzinnego miasta bohatera Nagpuru, Lucknow, gdzie jego żona (Bhumi Pednekar) zraniona zdradą męża sama na weselu spotyka swego byłego i Delhi, do którego jedzie na weekend bohater z tą drugą.
Ukończone studia, zaaranżowany  ślub (wszystko w zgodzie z oczekiwaniami rodziców), trzy lata małżeństwa i znużenie rutyną pracy, posiłków, zakupów, ciągłym domaganiem się od  rodziców  pojawienia się wnuków, pretensjami żony, jej ambicją rozpoczęcia nowego życia w Delhi. Gdy pojawia się Tapasya, ta, która pochwali, doceni, którą ucieszy nasza obecność
Abhinav okłamuje ją, że jest zdradzany w małżeństwie, by współczuciem zaskarbić sobie jej bliskość. I tak kluczy okłamując jedną i drugą. Szczery tylko wobec przyjaciela to kryjącego jego kłamstwa, to ostrzegającego go przed rozpadem małżeństwa.
Dopiero, gdy kłamstwo wychodzi na jaw,  Abhinav zaczyna rozumieć, co dla  niego jest najważniejsze. Zaczyna o to zabiegać.
Bohaterowie  swą grą uwiarygodniają tę historię kryzysu małżeńskiego, w której w codziennych dialogach  pojawiają się odniesienia do starożytnych eposów
- do "Ramajany" (brat Abhinava pociesza go mówiąc zdaj się na mnie, Rama ma swego Hanumana)
- "Mahabharaty" (były Vediki - Sunny Singh Nijjar- mówi do szukającej u niego rady  "Ty tu jesteś mędrcem, a Mahabharatę chcesz usłyszeć ode mnie. Człowiek, który cię zranił  to twój przeciwnik, myśl, jak pokonać wroga").
Lubię happyendy, pomnażają nadzieję. Niemniej ten który kończy tę historie jest przegadany, tonie w moralizmach i pouczeniach, które przeszkadzają się cieszyć odzyskaną jednością  bohaterów.
Niekoniecznie. Można sobie darować. Inny film Mudassara Aziza
(Dulha Mil Gaya) powinien mnie już ostrzec, czego sie spodziewać.
"Pati Pani aur Woh" okazał się remak'em filmu Rajiva Kumara z 1978 roku, więc  teraz szukam oryginału z lubianym aktorem.