Sloneczniki

Armaan - trójkąt miłosny z duchem ojca

 
 

Reżyseria:
       Honey Irani (jedyny film scenarzystki)
Scenariusz:     Honey Irani ("Darr", "Koi Mil... Gaya", "Krrish")
Produkcja:
      Dinesh Gandhi
Obsada:          Amitabh Bachchan, Randhir Kapoor, Anil Kapoor,
                      Preity Zinta, Gracy Singh
Muzyka:          Shankar-Ehsaan-Loy
Playback:        Chitra, Sonu Nigam, Sunidhi Chauhan, Roop Kumar
                      Rathod, Shankar Mahadevan, Alka Yagnik,
                      Amitabh Bachchan, Udit Narayan, Mahalaxmi Iyer,
                      Shreya Ghoshal, Shaan, Bhairavi Kumble
Premiera:          2003
Tłumaczenie:   Pragnienie
Oceny:            IMDb 5.9/10, Tamanna 5.5/10
अरमान



Dr Siddharth Sinha (Amitabh Bachchan) prowadzi szpital marząc o tym, aby mógł on być szpitalem dla wszystkich. Adoptowany przez niego syn neurochirurg  Akosh Sinha (Anil Kapoor), pomaga mu w urzeczywistnieniu tych pragnień.

 

Jego miłość do anestezjolog dr Nehy Mathur (Gracy Singh) - dopełnia ich szczęścia rodzinnego

 

Nagła śmierć dr Sidhartha zmienia jednak ich życie. Zadłużony szpital można utrzymać jedynie za cenę zgody na ślub z Sonią (Preity Zinta),

 

 
rozpieszczoną córką milionera  Gulshan Kapoor (Randhir Kapoor)...

Po ten film sięgnęłam z trzy lata temu ciekawa relacji synowsko-ojcowskiej odegranej przez Anila Kapoora i Amitabha Bachchana. Dodatkowo chciałam sobie popatrzeć na Zinte Preity w negatywnej roli.

 


Grace Singh grającej uosobienie dobroci, obietnicę  miłości w życiu bohatera w ogóle nie pamiętam. Gdzieś czytałam, ze Ashutosh Gowariker wolał w "Lagaanie" ją od Tabu, którą dyskwalifikowało zbyt świadome siebie spojrzenie. Może właśnie dlatego nie pamiętam twarzy Gracy Singh.
Zinta Preity w roli córki bogacza, sięgającej po ludzi jak po rzeczy lepiej zapadła mi w pamięć. Głośna, przesadna, swoją energią rozsadza ekran. Przede wszystkim jednak był to dla mnie owszem trójkąt miłosny ale w cieniu relacji ojca i syna. Była ona równie ważna jak w "Waqt: The Race Against Time", czy w 'Kabhi KHushi Kabhie Gham".


Tu dramat rodzinny i analiza relacji ginie zduszona przesadą - za dużo wypadków, operacji, wizji pośmiertnychNie dziwię się, ze debiutująca w filmie scenarzystka Honey Irani ("Darr") więcej nie reżyserowała. Matka bliźniaków Farhana Akhtara (reż 'Dil Chahta Hai", "Don") i Zoyi Akhtar (reż. "Luck by Chance") pozostała przy pisaniu scenariuszy ("Krrish", "Koi Mil... Gaya") godząc się  też ze swoja rolą kobiety porzuconej przez męża ( Javed Akhtar) dla   Shabany Azmi.

 

Ciekawi mnie bardzo, gdy na ekranie oglądam leczenie rozdarcia, nierozumienia się, przełamywane w jednaniu się, a tu  konfrontacja następowała bardziej między pieniądzem uosabianym przez bohaterkę Preity Zinta,

 
 a ideałami (bohatera Anil Kapoora), poświęceniem swojej miłości ze względu na pamięć ojca,


pragnieniem realizowania jego marzeń. Także po jego śmierci. No właśnie, śmierć bliskiej osoby. Każdego z nas to dotknie. I wtedy coś w nas krzyczy. Co pozostaje w nas z tej osoby? Wykrzywiane naszą pamięcią obrazy wspomnień? Poczucie winy, że nie zdążyliśmy jej dokochać? Poczucie jej obecności duchowej, wiara, ze umarli zmartwychwstają i w tajemniczy sposób współistnieją nadal związani z nami więzami miłości i pomocy?
To klasyczny bolly, który ma cię wzruszyć głębią więzi z rodzicem,


 porwać ideą miłości gotowej do poświęceń, przerazić czyhającym na ciebie złem świata i ucieszyć, że tak łatwo można go w happy endzie pokonać.

Da się obejrzeć. Choćby ze względu na role Amitabha Bachchana i Anila. A swoją drogą,
czy to pierwszy film, w którym Amitabh na tyle pogodził się swoim wiekiem, że przestał się farbować. I od razu wyprzystojniał, bo nie ma nic piękniejszego niż zgoda na siebie, takim , jakim się jest.

    




Piosenkęśpiewa
Aao Milke Gaayen Aisa Gaana Mahalakshmi Iyer, Shankar Mahadevan, Udit Narayan, Amitabh Bachchan
Jaane Yeh Kya Ho Gaya Alka Yagnik, Shankar Mahadevan
Jugal Bandi – Instrumental
Main Gaoon Tum Gao Mahalakshmi Iyer, Shaan, Udit Narayan
Mere Dil Ka Tumse Yeh Kehna K. S. Chitra
Meri Zindagi Mein Aaye Ho Sonu Nigam, Sunidhi Chauhan
Tu Hi Bata Zindagi Roop Kumar Rathod
Tu Hi Bata Zindagi Shreya Ghosal

 

planetbollywood 5.9/10
molodezhnaja 3/5
docbollywood
filmcritic
variety

P.S. 24 stycznia - Aniu, jak Ci dziś w Khajuraho?

 

 
widzieliście tę stópkę?